Contul meu

Suport clienți

Comandă

4 pași pentru a construi un nou comportament

31 aug. 2022

De cele mai multe ori nu conștientizăm că obiceiurile sunt cele care determină dacă reușim sau nu reușim un lucru.

Mulți pacienți își doresc să scape de cariile copiilor, însă cât de mulți sunt dispuși să schimbe acest obicei pentru copii lor?!

Fiecare dintre noi are cel puțin o persoană în cercul personal care și-ar dori să dea câteva kilograme jos, dar foarte rar aceea persoană e și dispusă să schimbe ceva la modul în care mănâncă sau face mișcare.

Aceleași lucruri se aplică în multe arii din viața noastră. De la a face mișcare, până la a crește numărul de clienți din cabinet.

Adevărul e că, există 4 pași simpli prin care ne putem construi un nou comportament care să ne ajute în îndeplinirea obiectivelor noastre:

  • Puneți „indiciile” la vedere!

Fiecare comportament e declanșat de un indiciu. Când simțim miros de prăjituri, ni se face poftă. Când vedem pasta și periuța, imediat se declanșează spălatul pe dinți. Există niște automatisme în viața noastra, știm asta! Însă, acele automatisme sunt declanșate de anumite „indicii”. Schimbați puțin indiciile și veți schimba comportamentele dumneavoastră sau ale pacienților.

  • Faceți ca acel lucru să fie foarte ușor de realizat.

Când vedem o ciocolată în frigider ne e foarte ușor să o mâncăm, nu-i așa?! Pentru că e în fața noastră și acțiunea nu necesită prea mult efort. Dar cum ar fi să vă fie poftă de ciocolată și să știți că singura variantă ar fi să vă îmbrăcați, să ieșiți la magazin, să stați la coadă și apoi să puteți mânca ciocolata. Ar mai fi la fel de tentant?! Cu cât un comportament e mai ușor de realizat, cu atât e mai automatizat.

  • Comportamentul e nevoie să fie plăcut.

Foarte rar facem lucruri care nu ne plac! Doar când suntem nevoiți sau chiar trebuie să le facem. De aceea, e nevoie să ne gândim cum putem face ca acest comportament nou, pe care vrem să-l implementăm, să fie plăcut pentru noi.

  • Recompensați-vă!

Bucurați-vă de fiecare dată când ați făcut ce ați stabilit că faceți. Găsiți moduri autentice prin care să vă recompensați pentru că asta întărește și mai mult „riscul” de a repeta pe viitor acest comportament. Aceste 4 pași pot fi folosiți pentru a construi comportamente noi atât pentru dumneavoastră, pentru copii dumneavoastră cât și pentru clienți.